استخراج مقاله از پایان نامه

استخراج مقاله از پایان نامه امری رایج در بین دانشجویان است. یکی از تجربیات پژوهشی که دانشجویان تحصیلات تکمیلی با آن مواجه می گردند، نوشتن مقاله های علمی است. دانشجویان دکتری برای دفاع از رساله خود باید حتما مقاله ای را چاپ کرده باشند و دانشجویان کارشناسی ارشد نیز نیاز به مقاله برای کسب نمره بیشتر در پایان نامه خواهند داشت. علاوه بر آن مقاله موجب ایجاد یک رزومه علمی خوب برای فرد شده و برای استخدام در سازمان های مختلف و یا اپلای برای دانشگاه های خارج از کشور مفید می باشد. از طریق انتشار مقاله، می توان یافته های یک پایان نامه را در سطح بین المللی به اشتراک گذاشت.

نوشتن مقاله مستلزم رعایت نکاتی است تا بتوان آن را در یک ژورنال معتبر چاپ کرد. استخراج مقاله از پایان نامه کاری است که دانشجویان انجام داده و یک روش راحت برای نوشتن مقاله می باشد. در اینجا ما به نحوه استخراج مقاله از پایان نامه خواهیم پرداخت و به شما آموزش خواهیم داد که چگونه از پایان نامه خود مقاله بنویسید.

ساختار کلی مقاله شامل چه مواردی است؟

مقاله ها دارای استانداردهای مشخصی هستند که در صورت رعایت نکردن آنها امکان reject شدن مقاله وجود دارد. حتی ممکن است پایان نامه برخی افراد به حرفه ای ترین شکل ممکن انجام شده باشد اما در صورتی که استخراج مقاله از آن به درستی صورت نگیرد، مقاله در هیچ ژورنالی چاپ نگردد. ساختار کلی یک مقاله شامل موارد مختلفی مانند عنوان، نام نویسندگان، چکیده، کلید واژه ها، مقدمه، مرور تاریخچه تحقیق و بررسی مبانی نظری، روش تحقیق، سوالات و فرضیات و مدل مفهومی، تحلیل و نتیجه گیری و فهرست مطالب است.

برای چاپ مقاله خود در یک مجله معتبر با impact factor بالا نیاز است تا تمامی استانداردها رعایت شده و مقاله به صورت اصولی نوشته شود. ژورنال هایی که دارای سطح کیفی پایینی هستند دارای مقالاتی غیر استاندارد و دارای نقص می باشند که خواننده با مطالعه آنها ممکن است به جایی نرسد و حتی با ابهاماتی نیز مواجه گردد.

 نحوه انتخاب عنوان مقاله استخراج شده از پایان نامه

عنوان مقاله مانند عنوان پایان نامه و پروپوزال از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. عنوان مقاله نباید از تعداد واژه های زیادی تشکیل شده و از لغات زائد مختلف مانند An، The، A، Investigating و … در آن استفاده نگردد. در انتخاب عنوان مقاله باید دقت کرد که آن را به صورت جمله بیان نکرد و همچنین عنوان مقاله نباید به صورت سوالی باشد. محتوای کلی مقاله باید در عنوان گنجانده شود و خواننده با مشاهده عنوان به کلیت مقاله پی ببرد.

نکته دیگری که در رابطه با نوشتن مقاله از روی پایان نامه مطرح است این است که لزومی ندارد که حتما عنوان به کار رفته در پایان نامه با عنوانی که برای مقاله انتخاب می شود شبیه به هم باشد. در برخی موارد ممکن است یک پایان نامه چندین موضوع مختلف را در بر گرفته و امکان استخراج چند مقاله از آن وجود داشته باشد که می توان برای هر یک عنوانی جدا را در نظر گرفت.

نوشتن نام نویسندگان در مقاله استخراج شده از پایان نامه

پس از این که عنوانی مناسب را برای مقاله استخراج شده از پایان نامه خود انتخاب نمودید، نیاز است تا نام نویسندگان مقاله به همراه سایر جزئیات در قسمت بعد آورده شود. ذکر اسامی نیز باید بر طبق اصول و استانداردهایی باشد که برای چاپ مقاله در یک ژورنال خوب باید در نظر گرفته شود. اسامی نوشته شده باید بر اساس میزان مشارکتی که هر یک در نوشتن و انجام مقاله داشته اند صورت گیرد. هر چه فرد نوآوری و سهم بیشتری در انجام کار داشته باشد بایستی نام وی در ابتدا قرار گیرد. معمولا نام دانشجو را به عنوان نام اول در نظر می گیرند و پس از آن نام استاد راهنما و سایر افرادی که در تهیه مقاله سهمی داشته اند نوشته می شود.

علاوه بر اسامی زمان و مکان تهیه مقاله، نام دانشگاه، عنوان نویسندگان، ایمیل و غیره و نیز باید در این قسمت ذکر گردد. در صورتی که برای تهیه مقاله سازمانی به عنوان حامی مالی فعالیت کرده است باید نام این سازمان نیز در اسامی آورده شود.

چگونه چکیده مقاله را از پایان نامه استخراج کنیم؟

اگر پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری شما دارای یک موضوع است می توانید قسمت چکیده آن را عینا کپی کرده و در قسمت چکیده مقاله paste نمایید. در این صورت کار شما بسیار راحت است و نیاز به تغییر دادن زیاد چکیده نخواهد بود. اما در صورتی که پایان نامه شامل چندین کار مختلف باشد قطعا چکیده آن هم از بخش های مختلف تشکیل شده است و موارد مختلفی را در بر می گیرد. در این گونه مواقع امکان استخراج چندین مقاله از تز وجود دارد و برای هر مقاله باید چکیده جداگانه ای را نوشت. برای نوشتن چکیده برای این نوع از پایان نامه ها باید توجه کرد تا قسمت هایی از چکیده که مربوط به کار دیگری است در abstract مقاله آورده نشود.

به طور کلی چکیده مقاله باید به صورت خلاصه شده و کاملا مفید باشد و از آوردن مطالب اضافی و بیهوده در آن پرهیز گردد. جمله هایی که در بخش چکیده مقاله به کار می رود باید به صورت خبری آورده شده و افعال آن به صورت گذشته و یا ماضی بعید نوشته شوند.

تعداد کلماتی که ژورنال های مختلف برای چکیده تعیین می کنند با هم متفاوت است اما به صورت کلی چیزی در حدود 250 الی 300 کلمه می باشد. نوشتن چکیده در این تعداد کلمات باید به گونه ای باشد که مفهوم اصلی رسانده  شود و در کنار آن باید به نحوه نمونه گیری، نحوه جمع آوری داده ها، ابزارهایی که برای پژوهش به کار رفته اند اشاره شود. همچنین نتایج و یافته های آزمایش و کاربرد آنها نیز باید در این قسمت به صورت واضح آورده شود.

کلمات کلیدی به کار رفته در مقاله

پس از نوشتن چکیده باید در قسمت پایین آن کلمات کلیدی اصلی و پرکاربردی که در مقاله به کار رفته است بیان شود. این کلمات معمولا باید بین سه تا شش لغت باشند و به گونه ای انتخاب شوند که با محتوای اصلی مقاله در ارتباط باشند.

چگونگی نوشتن مقدمه مقاله هنگام استخراج از پایان نامه

در مقدمه مقاله باید مطالبی مانند موضوع تحقیق و هدف از انجام آن به صورت واضح بیان گردد. دلایل و ضرورت پژوهش نیز باید در قسمت مقدمه بیان شود. معمولا در پایان نامه ها این قسمت به صورت طولانی تر نوشته می شود که برای استخراج آن از پایان نامه و وارد کردن به مقاله باید آن را مختصرتر بیان کرد. در واقع چیزی که در قسمت مقدمه یک مقاله باید ذکر شود این است که دلیل انتخاب این موضوع و پرداختن به آن چیست و چرا این مسئله به وجود آمده است. همینطور در این قسمت باید اشاره کرد که در این مقاله و پژوهش به دنبال چه چیزی هستید و مسئله را به طور کلی بیان نمایید.

نحوه نوشتن تاریخچه مقاله و استخراج آن از پایان نامه

یکی از اجزای اصلی مقاله، قسمت پیشینه یا تاریخچه آن است که با مطالعه آن می توان کارهایی که در گذشته در رابطه با عنوان مقاله صورت گرفته است را متوجه شد. در واقع هر متغیری که در مقاله به کار رفته است دارای نظریه ها و تئوری های مختلفی است که باید حتما تمام آنها در مقاله عنوان شود. هر چقدر این تاریخچه های ذکر شده در مقاله جدیدتر باشند، مقاله از اعتبار بیشتری برخوردار خواهد بود.

برای افزایش اعتبار مقاله و چاپ آن در ژورنال های با رتبه بالا، نیاز است تا نکاتی در نوشتن تاریخچه رعایت گردد. می توان برای استخراج این قیمت از پایان نامه، به سراغ فصل دوم تز خود رفت و نظریه های مختلف را به صورت خلاصه در پیشینه مقاله وارد کرد. در صورتی که فردی در ارائه نظریه های مختلف صاحب نظر است بهتر است نام آن عنوان گردد. در پایان این قسمت نیاز است تا تمامی نظرات را جمع آوری کرده و خلاصه ای از معایب و مزایای آنها بیان نمایید و در در ادامه برای تکمیل و یا تایید آن خلاء موجود را پر کنید.

در صورتی که بتوانید جدولی از کارهای انجام شده در گذشته را به ترتیب تاریخ انجام آنها در این قیمت ترسیم کنید، می تواند منجر به افزایش اعتبار مقاله شما و چاپ آن در مجله مناسب تری گردد.

نوشتن فرضیه ها و سوالات در مقاله استخراج شده از پایان نامه

یکی دیگر از قسمت های مهم یک مقاله نوشتن فرضیه های مختلف و سوالاتی است که در رابطه مسئله مورد نظر وجود دارد. این قیمت در پایان نامه در فصل سوم قرار دارد و شما برای استخراج این قسمت از مقاله می توانید به فصل 3 تز مراجعه نمایید.

در ابتدای این قسمت به روش پژوهش یا متریال متد اشاره کنید. در اینجا باید خلاصه ای از کار نوشته شود. اگر پژوهش شما به صورت عملی و آزمایشی بوده است بایستی متریال و دستگاه هایی که مورد استفاده قرار گرفته اند مطرح گردند. نحوه دریافت داده ها و روش تحلیل آنها نیز  باید در این قسمت مورد بررسی قرار گیرد.

نوع نرم افزار مورد استفاده برای تحلیل داده ها و یا نوع آزمون و یا شبیه سازی نیز باید در این قسمت از پایان نامه آورده شود.

نوشتن نتایج تحقیق در مقاله

در فصل چهارم پایان نامه به تفصیل در رابطه با تحلیل داده ها و نتایج تحقیق بحث شده است. شما می توانید برای تکمیل این قسمت از مقاله نمودارها و نتایج را از پایان نامه کپی نمایید. نیازی به آوردن جداول و داده های اضافی در این قسمت از مقاله ضروری نیست و این کار می تواند به اعتبار مقاله شما لطمه بزند.

ارائه بحث و نتیجه گیری در مقاله

یکی از بخش های مهم یک مقاله که می توان آن را با هنر نویسندگی نویسنده مرتبط دانست نوشتن قسمت بحث و نتیجه گیری است. هر چه قلم نویسنده برای نگارش این متن زیباتر باشد در نهایت فهم آن هم توسط خواننده بهتر خواهد بود و مقاله بهتری را خواهیم داشت. برای نوشتن این سمت از مقاله می توان به فصل پنجم پایان نامه مراجعه کرد و به طور جامع به سوالاتی که در ابتدای مقاله مطرح شده است پاسخ داد.

 

در نهایت نیاز است تا رفرنس ها در انتهای مقاله به صورت منظم آورده شوند. هر چقدر از رفرنس های جدیدتری در نوشتن مقاله استفاده شود اعتبار مقاله شما بالاتر خواهد رفت و احتمال چاپ آن در ژورنال های معروف با رتبه بالا افزایش خواهد یافت.

در نهایت باید گفت استخراج مقاله از پایان نامه امری آسان و به صرفه از نظر زمانی و هزینه ایست زیرا شما قبلا تمام ملاحظات و جوانب آن را در پایان نامه خود انجام داده و رعایت کرده اید.

شما می توانید درخواست خود را برای انجام پایان نامه ارشد ، انجام پایان نامه دکتری ، انجام پروپوزال ، انجام مقاله ، انجام پروژه spss و… به موسسه پایان نامه جو ارائه نمایید تا کارشناسان ما آن را به دقت بررسی کرده و درباره نحوه انجام، شرایط و مدت زمان انجام و هزینه آن با شما تماس حاصل نمایند و نکات لازم را برای شما بیان نمایند. همچنین شما می توانید با شماره تماس 09352458540 – 02155667116 یا از طریق واتساپ موبایل – واتساپ دسکتاپ و یا تلگرام با ما در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    خانه تماسواتساپتلگرامسفارش